VNU Media werd vorige maand overgenomen. De operatie kost zo’n 100 mensen hun
baan. Straks werken er bij VNU Media nog 200 mensen.

De Persgroep bundelt straks de eigen carrière-activiteiten met die van VNU
Media en kiest nu voor twee hoofdmerken: Intermediair voor hoogopgeleiden en
de Nationale Vacaturebank als plek voor alle vacatures. Dat betekent het
einde van vkbanen.nl en de andere recruitmentonderdelen van AD, Parool en
Trouw. In alle dagbladen komen straks de banen van Intermediair te staan.

Intermediair moet een ‘digitaal magazine’ worden dat behalve banen ook tips en
tools biedt die mensen verder helpt in hun carrière, meldt VNU Media in een persbericht.

De papieren Intermediair verscheen nog in een oplage van 150.000 exemplaren
die gratis werden verspreid naar een selecte groep hoogopgeleiden. Het blad
was ooit een melkkoe voor uitgever VNU, maar door de verschuiving van de
vacaturemarkt naar internet verloor de titel zijn positie.

Tweakers, onderdeel van VNU Media, blijft ongewijzigd bestaan. De Persgroep
wil het platform ook in België gaan uitrollen.

Lees ook:

Persgroep koopt VNU Media

Oud-VNU-topman Van den Bergh naar Ahold

VNU krijgt geen extra krediet van ABN Amro

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl